• تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 - 23:31
  • کد خبر : 30882
  • چاپ خبر

حذف چرخه آب شرب از آبیاری فضای سبز زرند

محمد رضا مهدلو، شهردار زرند با اشاره به آغاز عملیات لوله گذاری و جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز این شهرستان گفت: نگهداری بهینه از فضا‌های سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب، جداسازی آب خام از آب شرب، ارتقاء و توسعه شبکه آبیاری و توسعه بیشتر فضای سبز از مهمترین اهداف اجرای این

محمد رضا مهدلو، شهردار زرند با اشاره به آغاز عملیات لوله گذاری و جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز این شهرستان گفت: نگهداری بهینه از فضا‌های سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب، جداسازی آب خام از آب شرب، ارتقاء و توسعه شبکه آبیاری و توسعه بیشتر فضای سبز از مهمترین اهداف اجرای این طرح  است.

او یکی از راه‌های زیبا سازی فضای شهری را توجه به درختکاری، ایجاد فضا‌های سبز، بوستان‌ها و پارک‌ها در شهر‌ها عنوان کرد و با اعلام اینکه اجرای این طرح‌ها علاوه بر زیبایی موجب پاکی هوا و اثرات زیست محیطی برای شهر است، افزود: این موارد از مهمترین شاخصه‌های ارزیابی عملکرد مدیران شهری است.

مهدلو تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در فضای سبز گامی موثر در بهبود کیفیت فضای سبز شهری و افزایش بهره‌وری از منابع آبی است.

شهردار زرند با اشاره به اهمیت حذف آب شرب شهری از چرخه عملیات آب‌رسانی فضای سبز در این شهرستان بیان داشت: با اجرای کامل این طرح بیش از ۳۰ انشعاب پرمصرف آب شهری جمع آوری و بیش یک میلیون و یکصد هزار لیتر سالانه در آب شرب شهری صرفه جویی خواهد شد.

منتخب شورای شهر زرند با بیان اینکه در فاز اول این طرح بالغ بر ۸ کیلومتر و پانصد هزار متر لوله گذاری در سطح شهر انجام خواهد شد، گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.

او افزود: خیابان های بهشتی، مدرس، کمربندی رفسنجان، پزشک، انقلاب، مطهری شمالی و جنوبی، جمهوری اسلامی، باهنر، حجت غربی و شرقی، شهید رجائی و شهید رجائی غربی در این طرح لوله گذاری خواهد شد.

مهدلو اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی کامل این طرح شاهد رشد و توسعه بیشتر فضا‌های سبز در قسمت غربی شهر زرند باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود