• تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1399 - 17:52
  • کد خبر : 30926
  • چاپ خبر

دستگیری ۵ گروه شکارچی غیر مجاز در شهرستان زرند

مسعود سالاری شهرستان زرند با بیان این خبر افزود در یک ماه اخیر محیط بانان تلاشگر این شهرستان پنج گروه متخلف شکار و صید را در ماموریت های جداگانه در مناطق مختلف حوزه استحفاظی شهرستان زرند دستگیر نمودند. از این متخلفین مجموعاً لاشه یک راس قوچ وحشی، شش قطعه کبک و تیهو شکار شده، نوزده

مسعود سالاری شهرستان زرند با بیان این خبر افزود در یک ماه اخیر محیط بانان تلاشگر این شهرستان پنج گروه متخلف شکار و صید را در ماموریت های جداگانه در مناطق مختلف حوزه استحفاظی شهرستان زرند دستگیر نمودند. از این متخلفین مجموعاً لاشه یک راس قوچ وحشی، شش قطعه کبک و تیهو شکار شده، نوزده قطعه کبک و تیهو زنده گیری شده کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند. سالاری با بیان اینکه بر اساس اصل۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می گردد تصریح کرد بایستی عموم مردم در حفاظت از این موهبت های الهی حافظان محیط زیست را یاری نمایند تا نسل های آینده نیز از این موهبت های الهی بهره مند گردند.
بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر راس قوچ وحشی ۲۵۰ میلیون ریال و هر قطعه کبک و تیهو ۳ میلیون ریال می باشد که متخلفین باید این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود