• تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 18:06
  • کد خبر : 30949
  • چاپ خبر

جزئیات و نحوه استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای افراد جویای کار

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند از جزئیات و نحوه استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای افراد جویای کار در شهرستان خبر داد. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل گر

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند از جزئیات و نحوه استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای افراد جویای کار در شهرستان خبر داد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل گر در استان اجرا می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند
علیرضا ابراهیمی گفت : این طرح در سه فاز اجرا می شود که با شناسایی حلقه‌های مفقوده‌ مشاغل خانگی و با تیم‌سازی و شبکه‌سازی مورد نیاز، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح خواهیم بود.
وی درخصوص نحوه ثبت نام در این طرح ملی گفت : متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در دو گروه متقاضیان و پشتیبان ها باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند.

ابراهیمی در خصوص شرایط بهره برداری از این طرح بیان کرد : برای ثبت نام در طرح توسعه مشاغل خانگی افراد باید داری حداقل ۱۸ سال سن و بومی استان محل ثبت‌نام باشند و اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه‌ کارفرمایی نیز از شروط ثبت‌نام در طرح محسوب می شود و شامل تمامی مشاغل خانگی اعم از صنایع دستی،تولیدی، کشاورزی،قالی بافی،فعالیت های فرهنگی و هنری و غیره می شود.

ابراهیمی عنوان کرد : در این برنامه توانمند سازی، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، هدایت و مشاوره شغلی، راه اندازی و تثبیت فعالیت های اقتصادی با توجه به مزیت های منطقه و آشنایی با انواع مدل های کسب و کار مشاغل خانگی، خویش فرمایی، شبکه سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برندها و بنگاه های بالادستی و غیره در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود