• تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 8:21
  • کد خبر : 30981
  • چاپ خبر

لزوم ایجاد سازش بین کارگران و کارفرمایان

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند گفت: رسیدن به تفاهم وسازش بین کارگران و کارفرمایان اولویت اصلی در رسیدگی به شکایات است.   علیرضا ابراهیمی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی زرند درجلسه هیات حل اختلاف که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت برگزار شد، گفت:باید تمامی توان را برای پیگیری

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند گفت: رسیدن به تفاهم وسازش بین کارگران و کارفرمایان اولویت اصلی در رسیدگی به شکایات است.

 

علیرضا ابراهیمی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی زرند درجلسه هیات حل اختلاف که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت برگزار شد، گفت:باید تمامی توان را برای پیگیری امور به کار بگیریم زیرا رضایت ارباب رجوع  در اولویت قرار دارد.

او بیان کرد:مراجع حل اختلاف، مراکزی شبه قضایی هستند و باید در آن منطبق با قوانین کار و آئین دادرسی به پرونده‌ها رسیدگی شود.

ابراهیمی تصریح کرد: هیات‌های حل اختلاف نقش اساسی در صیانت از نیروی کار ، حفظ اشتغال و تولید دارند و مراجع حل اختلاف نه تنها می‌توانند به عناصر تولید کمک کنند بلکه با پیگیری حقوق کارگران ، کارفرمایان و رعایت قانون ، مقررات و اجرای عدالت در تنظیم روابط کار و اختلافات کارگر ، کارفرما و حفظ سه جانبه‌گرایی نقش مهمی در افزایش بهره‌وری اقتصادی، تولید و اشتغال ایفا می‌کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند، رسیدن به تفاهم وسازش بین کارگران و کارفرمایان را اولویت اصلی در رسیدگی به شکایات در مراجع حل اختلاف  عنوان کرد وافزود: تاکید ما به مراجع حل اختلاف رسیدگی به شکایات، ایجاد سازش طرفین کارگر وکارفرما است، زیرا اولویت سازش در روابط کار باعث پایداری مشاغل می شود و امکان بازگشت کارگر به محیط کار و تفاهم اجتماعی بین کارگر وکارفرما ایجاد می کند.

او بیان داشت:درحال حاضر تعداد ۱ هیات تشخیص و ۱ هیات حل اختلاف در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زرند فعالیت می کند، همچنین از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۱۷۵ دادخواست به اداره کار واصل شده است که از این تعداد ۱۲۵ دادخواست‌ منتهی به صدور رای در هیات تشخیص شده است، همچنین تعداد ۲۲ پرونده نیز در هیات حل اختلاف منتهی به صدور رای شده است.

ابراهیمی در خصوص ایجاد تشکلات کارگری در شهرستان زرند گفت: هدف از ایجاد تشکلات کارگری برقراری آرامش وثبات درمحیط کار برای ایجاد بستر‌های لازم در زمینه فعالیت‌های اقتصادی است که خوشبختانه تعامل مناسبی بین تشکلات کارگری و کارفرمایان به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان برقرار شده است.

در حال حاضر در شهرستان زرند ۳ شورای اسلامی کار۲۴نماینده کارگری،۳انجمن صنفی کارگری،۳ انجمن صنفی کارفرمایی و ۱ کانون صنفی کارگران بازنشسته وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود