• تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 10:25
  • کد خبر : 31086
  • چاپ خبر

آغاز طرح مبارزه با ملخ کوهاندار در شهرستان زرند

علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود ،عملیات مبارزه با ملخ کوهاندار در بیابان های شمال شهرستان با مشارکت دامداران و مرتع داران در تاغزارهای منطقه جلال آباد و علی آباد سفلی می باشد و دارای دو مرحله است. مرحله نخست آن مرحله پایش و شناسایی بوده که

علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود ،عملیات مبارزه با ملخ کوهاندار در بیابان های شمال شهرستان با مشارکت دامداران و مرتع داران در تاغزارهای منطقه جلال آباد و علی آباد سفلی می باشد و دارای دو مرحله است.

مرحله نخست آن مرحله پایش و شناسایی بوده که اوایل اسفندماه سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم آن که مرحله مبارزه است، در سطح ۹۰۰ هکتار اجرا می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: یکی از مهم‌ترین آفات تاغ‌زارها، ملخ کوهاندار تاغ است که همه ساله از اوایل فروردین، پوره‌های ملخ از کپسول‌های تخم گذاری شده داخل ماسه های بادی بیرون آمده و آغاز به تغذیه از سرشاخه‌های تاغ می‌ نمایندکه سبب ضعیف شدن درختان و عدم بذر دهی آنان می شود و در صورتی که با این آفت مبارزه نشود، در سالیان آینده شاهد خشک شدن تاغ‌زارهای بیابانی خواهیم بود .

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود