• تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 10:30
  • کد خبر : 3899
  • چاپ خبر

دومین پالایشگاه قطران کشور با ظرفیت ۳۰ هزار تن درشهرستان زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت

زرند نیوز / همزمان با دهه کرامت دومین پالایشگاه قطران کشور با ظرفیت ۳۰ هزار تن  و با سرمایه گذاری ۱میلیون ۳۰۰ هزار دلار و اشتغالزائی ۶۰ نفر به طور مستقیم  توسط معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت درشهرستان زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. . دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن

20150819225706زرند نیوز / همزمان با دهه کرامت دومین پالایشگاه قطران کشور با ظرفیت ۳۰ هزار تن  و با سرمایه گذاری ۱میلیون ۳۰۰ هزار دلار و اشتغالزائی ۶۰ نفر به طور مستقیم  توسط معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت درشهرستان زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
.
دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت  هم گفت پروژه پالایشگاه قطران دارای چند مزیت است و  نشان داد ما میتوانیم و این پالایشگاه یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی و عمل به توصیه های مقام معظم رھبری و سیاستھای دولت تدبیر و امید   است.
وی گفت هم اکنون در کشور با کمبود ذغال سنگ مواجه هستیم این در حالی است که ۱میلیارد ۲۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی ذغال سنگ داریم.اگر کارهای اکتشافی در کرمان و خراسان جنوبی انجام شود ۲ تا ۳ برابر ذخیره  نهایی ذغال سنگ را خواهیم داشت.این یعنی ایجاد اشتغال و توسعه ذغال سنگ یعنی تولید مواد شیمیایی مورد نیاز دنیا و کشور.
.
معاون وزیر صنعت و معدن گفت خوشبختانه تجھیزات ایمنی معادن زغالسنگ وارد کشور شد و در زمینھ ایمنی معادن زغالسنگ برنامھ خاصی در وزارتخان داریم و نخستین سری تجهیزات  ایمنی معادن را وارد کشور کرده ایم .و برای ایمنی جان کارگران  این تجهیزات با درصد پایین و باز پرداخت چند ساله در اختیار معادن قرار میگیرد.
وی بر اجرای طرحھای توسعه ای در ککسازی زرند تاکید کرد و گفت بحث   زغالسنگ حرارتی بیشتر در بین مردم مطرح است، در صورتیکه مواد شیمایی زیادی از این محصول بدست میآیدو پالایشگاه قطران زرند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی احداث شده است
وی با اشاره مسائل مطرح شده درباره بو و بحث زیست محیطی کارخانه ککسازی و پالایشگاه قطران زرندافزودمشاور معتبر برای مسائل زیست محیطی این پروژهھا به کار گرفته میشود، چون باید به مردم اطمینان دھیم، ھیچ آلایندگی زیست محیطی وجود وی گفت در پروژهھای متعدد زغالسنگ با بخش خصوصی شریک میشویم و آن را یا واگذار میکنیم و قرارداد سرمایه گذاری معدن خمرود منعقد شده است و این معدن پشتوانه پروژهھای منطقه بمنظور تامین زغالسنگ است که ۳۸ میلیون تن ذخیره دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه معدن درهآلو استان کرمان نیز با ۶۵ درصد مشارکت بخش خصوصی و ۳۵ درصد مشارکت مس فعالتر میشود و کارخانه کنستانتره مس سرچشمه با ۵۵۰ ھزار تن ظرفیت نیز در آیندهای نزدیک افتتاح میشود.
.
مهندس جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز اظھار داشت: با توجه به کارشکنی های پیمانکار چینی و نگرانی  برای راه اندازی پالایشگاه قطران زرند وجود داشت که نهایتا تیمی را از مجموعه ھمکاران تشکیل دادیم  وخوشبختانه امروز شاھد افتتاح این طرح صنعتی ارزشمند ھستیم
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران.   با اشاره به اینکه زغالسنگ یکی از بحثھای اصلی در استان کرمان به شمار میرود ، افزود ایجاد تکمیل زنجیره زغالسنگ از زغال تا فرآوردهھای آن در ارزش افزوده استان کرمان و شھرستان زرند تاثیرگذار است
.
مدیرعامل شرکت تھیه و تولید مواد معدنی ایران گفتپالایشگاه قطران زرند یکی از حلقهھایی بود که باید به زنجیره زغالسنگ شھرستان زرند افزوده میشد و در مجموعه تولیدات زغالسنگ شھرستان زرند کارخانه ۸۰۰ ھزار تنی ککسازی کنار پالایشگاه احداث شده است. وی اضافه کرد: برای تامین ماده اولیه زغالسنگ معادن منطقه و دیگر استانها  فعال شوند
.
مهندس متصدی مدیر کارخانه کک و قطران زرند با اشاره به کارشکنی پیمانکار چینی در راه اندازی این پالایشگاه با همت و تلاش مجدانه مسئولین کشوری و استانی توسط دانش و توان متخصصین داخلی تمام فازهای مختلف این پالایشگاه راه اندازی شده است.و محصولات تولیدی به بازارهای داخلی عرضه میشود.
وی گفت هم اکنون با دو .سوم ظرفیت کار خود را شروع کرده است و بزودی به ظرفیت نهایی میرسد.و مهمترین محصولات تولیدی این پالایشگاه را نفتالین صنعتی،انواع روغن قطران  اعلام کرد و گفت از ۵۰ نوع محصول ۱۱ نوع محصول فراوری میشود.
.
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند نیز با قدر دانی از دست اندر کاران راه اندازی این پالایشگاه گفت بحمدالله در حال حاضر یک وحدت و همدلی خوبی بین مسئولین شهرستان وجود دارد و با توجه به پتانسیل خوبی که در این شهرستان هست از سرمایه گذاران خواست در توسعه و ابادانی این شهرستان سرمایه گذاری نمایند و در این راستا مسئولین سرمایه گذاران را مورد حمایت جدی قرار میدهند.
.
نماینده مردم شهرستان زرند هم با اشاره به وجود ۲ کارخانه کک سازی و قطران در زرند افتتاح این پالایشگاه را گام ارزشمندی در جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت جدی ورونق معادن خوراک این کارخانجات تامین گردد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود