• تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مهر 1394 - 23:32
  • کد خبر : 4777
  • چاپ خبر

در صدد هستیم بار دیگر معدنجو را بازگشائی کنیم

زرند نیوز / با پیگیری حبیب الله خنجری فرماندار و سید مهدی قویدل دادستان شهرستان زرند مسائل و مشکلات کارگران معدنجو با نماینده این شرکت در محل دفتر دادستان زرند مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست علاوه بر دادستان و فرماندار زرند، مهندس علم شاهی نماینده شرکت معدنجو، مهندس افروز، مهندس طاهری نماینده اداره

زرند نیوز / با پیگیری حبیب الله خنجری فرماندار و سید مهدی قویدل دادستان شهرستان زرند مسائل و مشکلات کارگران معدنجو با نماینده این شرکت در محل دفتر دادستان زرند مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست علاوه بر دادستان و فرماندار زرند، مهندس علم شاهی نماینده شرکت معدنجو، مهندس افروز، مهندس طاهری نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گلستانی نماینده کارگران شرکت معدنجو نیز حضور داشتند.

فرماندار زرند در این نشست ضمن قدردانی از پیگیری های قویدل دادستان زرند هدف از تشکیل این نشست را بررسی بیشتر مشکلات کارگران شرکت معدنجو اعلام کرد و گفت: قریب ۲۱ ماه است که به سختی درگیر این مسئله هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیران ذیربط این جریان را به خوبی مدیریت کنیم.

حبیب الله خنجری افزود: تبعات تعطیلی این معدن به کل مدیران و مسئولین ادارات شهرستان بر می گردد و این امر به شهرستان نیز صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

خنجری فرماندار زرند از مساعدت ها و همکاری و پیگیری های دکتر امیری نماینده سختکوش زرند نیز قدردانی کرد و گفت: قصد داریم با همکاری همه مدیران استانی و کشوری بار دیگر این معدن را راه اندازی نمائیم تا بتوانیم بخش عظیمی از مشکلات کارگران بیکار شده این معدن را بر طرف نمائیم.

وی با اعلام اینکه تمام سعی خود را خواهیم کرد تا مطالبات و معوقات کارگران این معدن پرداخت شود تصریح کرد: در صدد هستیم تا در صورت آمادگی شرکت متصدی این معدن با جایگزین نمودن شرکتی دیگر بار دیگر استخراج ذغال از این معدن را آغاز نمائیم.

وی تصریح کرد: شرکت معدنجو باید تمام تبعات و اتفاقات را بپذیرد و با ادارات شهرستان خصوصاً فرمانداری این شهر نهایت همکاری را داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: هیچگاه قصد نداریم حقی از شرکت معدنجو و یا کارگران زحمت کش این معدن ضایع شود و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا بار دیگر چرخ تولید این معدن بچرخد.

سید مهدی قویدل دادستان زرند: کسب روزی در عمق زمین جهاد در راه خداست.

سید مهدی قویدل دادستان زرند نیز در این نشست خواستار روشن شدن تکلیف کارگران اخراجی از این معدن شد و تصریح کرد: کسب روزی در عمق سیصد یا چهارصد متری زمین به نظر بنده همانند جهاد در خط اول جبهه و دفاع از میهن و ناموس می باشد.

وی از شرکت معدنجو به عنوان یکی از باسابقه ترین و نمونه ترین کارگاه های استخراج ذغال در استان نام برد و گفت: بیکاری بسیاری از افراد شاغل در این معدن بعد از گذشت هیجده سال شاید دور از انصاف باشد و به تبع بیکاری این افراد تبعات اجتماعی نیز برای شهر بوجود خواهد آورد.

قویدل تصریح کرد: هر چند معادن هیچگاه سود آوری خود را از دست نخواهند داد، اما باید برای این گونه فعالیت ها برنامه های کوتاه مدت و دراز مدتی تعریف نمائیم تا به موفقیت برسیم.

دادستان زرند افزود: تعطیلی معدن و فروش لوازم و تجهیزات فرسوده این معدن نه به سود پیمانکار و نه به سود کارگران می باشد و این امر فعالیت راهگشائی برای خروج از بحران این معدن نمی باشد.

وی در ادامه به ارائه راهکارهای سازنده در خصوص این معدن اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته کارشناسی و بررسی به صرفه بودن این معدن در صورت استخراج، فروش اموال غیر ضروری معدن و مستهلک و پرداخت بخشی از مطالبات معدنکاران و پیگیری بیشتر این قضیه تا حصول نتیجه و جمع آوری پیامدهای منفی این ماجرا از سطح شهر از برنامه های فرمانداری و دادگستری در این خصوص می باشد.

مهندس علم شاهی نماینده شرکت معدنجو: در صورت عدم توانائی در راه اندازی مجدد این کارگاه استخراج آماده ایم معدن را به فرد یا افراد دیگری واگذار نمائیم.

مهندس علم شاهی نماینده شرکت معدنجو نیز از آمادگی دوباره این شرکت جهت استخراج ذغال خبر داد و گفت: عدم واریز به موقع مطالبات از سوی شرکت های اصفهان باعث توقف این معدن شده است.

وی با اعلام اینکه با پیگیری دکتر امیری نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و خنجری فرماندار این شهرستان قیمت ذغال با چهارده درصد افزایش روبرو شد که متأسفانه این امر نیز تاکنون برای هیچ شرکتی اعمال نشده است.

نماینده شرکت معدنجو افزود: این شرکت سرمایه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در زیر زمین نهفته است که توقف استخراج باعث ضرر بسیار زیاد برای این شرکت شده است.

وی اظهار داشت: در صورت عدم توانائی در راه اندازی مجدد این کارگاه استخراج آماده ایم معدن را به فرد یا افراد دیگری واگذار نمائیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند میرزائی نماینده کارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از مشکلات معدنجو و کارگران اخراج شده آن پرداخت.

.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود