• تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 0:01
  • کد خبر : 7214
  • چاپ خبر

احتمال شیوع بیماری تب برفکی (طبقه) در دام های شهرستان / راه مبارزه با این بیماری پیشگیری از طریق واکسن در دام ها

اخبار زرند / زرند نیوز : حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از احتمال شیوع بیماری تب برفکی که به زبان عامیانه طبقه نیز نامیده می شود در گله های گوسفند و بز شهرستان خبر داد. وی تصریح کرد: با توجه به گزارش رخداد بیماری در برخی از شهرستان های مجاور احتمال شیوع

اخبار زرند / زرند نیوز : حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از احتمال شیوع بیماری تب برفکی که به زبان عامیانه طبقه نیز نامیده می شود در گله های گوسفند و بز شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش رخداد بیماری در برخی از شهرستان های مجاور احتمال شیوع بیماری در دام هایی که مایه کوبی نگردیده اند وجود دارد.

لطفعلی پور ضمن اعلام برخی از علائم بیماری مانند ؛ تب، زخم های دهان، زخم های بین سم ها و لنگش دام افزود: این بیماری واگیری بالایی دارد و با شیوع در سطح گله باعث مرگ و میر در دام های کوچک و افت شدید در دام های بزرگ می گردد.

وی افزود :دامداران بایستی با مشاهده این علائم هر چه سریعتر مراتب را جهت رسیدگی به اداره دامپزشکی و یا مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در سطح شهرستان گزارش نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی با اعلام این موضوع که تنها راه مبارزه با این بیماری پیشگیری از طریق واکسن می باشد، تاکید کرد : دامدارانی که تا کنون دام های خود را بر علیه این بیماری مایه کوبی نکرده اند بایستی هر چه سریعتر به اداره دامپزشکی شهرستان جهت دریافت نوبت واکسیناسیون مراجعه و یا با شماره ۳۳۴۲۲۲۲۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها