• تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1395 - 14:49
  • کد خبر : 7547
  • چاپ خبر

تصاویر بادام کوهی در دامنه کوه های های شرقی شهرستان زرند

اخبار زرند / زرند نیوز : بادام کوهی، نام درختچه سبز رنگی است با برگ‌های باریک و کوچک که در اقلیم نیمه خشک ایران می‌روید. بادام کوهی از خانواده گل سرخیان می‌باشد. ارتفاع متوسط گیاه بین ۲٫۵ تا ۳ متر و قطر تاج پوشش آن نیز به ۲ تا ۲٫۵ متر بالغ می‌گردد. گل‌های سفیدرنگ

اخبار زرند / زرند نیوز : بادام کوهی، نام درختچه سبز رنگی است با برگ‌های باریک و کوچک که در اقلیم نیمه خشک ایران می‌روید. بادام کوهی از خانواده گل سرخیان می‌باشد. ارتفاع متوسط گیاه بین ۲٫۵ تا ۳ متر و قطر تاج پوشش آن نیز به ۲ تا ۲٫۵ متر بالغ می‌گردد. گل‌های سفیدرنگ بادام معمولاً قبل از ظهور برگ‌ها در اوایل فروردین‌ماه ظاهر می‌شوند.

بادام کوهی در خاک‌های عمیق تا نیمه‌عمیق، سنگ‌ریزه‌دار و بر روی تشکیلات آهکی – سیلیسی در شیب‌های ملایم کوهستان‌ها می‌روید.

در ضمن یکی از دلایل کاهش بادام کوهی در چند سال اخیر استفاده روستائیان از چوبهای این درختان جهت تهیه سوخت و زغال به تدریج باعث از بین رفتن اکثر رویش گاههای بادام کوهی گردید.

در ادامه تصاویری از این درخت در اوایل بهار در کوه های شرقی زرند آورده شده است .

badam (11) badam (12) badam (14) badam (1) badam (2) badam (3) badam (4) badam (5) badam (6) badam (7) badam (8) badam (9) badam (10)

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها