• تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 - 18:27
  • کد خبر : 12886
  • چاپ خبر

هنر از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

هنر از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند   اخبار زرند / زرند نیوز :  اولین تالار گفتگوی فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ،مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان ، فرماندار و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد

هنر از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

 


اخبار زرند / زرند نیوزاولین تالار گفتگوی فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ،مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان ، فرماندار و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان برگزار شد.

 
131به گزارش زرند نیوز دکترحسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس بیان داشت: چندین سال قبل به وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت عرض کردم  شما باید برای شهرهای مختلف برنامه ریزی کنید و نمی توانید با یک برنامه در تمامی شهرها کار فرهنگی انجام دهید.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب که در سالهای قبل بی نظمی های مالی ،قانون گریزی و همچنین تحریم ها و ایجاد جنگ نفت باعث تضعیف روحیه امید و نشاط درجامعه گردید افزود: هنر از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و شما مدیران فرهنگی این نظام باید شادابی و طراوت را در جامعه ایجاد نمایید.
 دکترحسین امیری افزود : نقش فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی انکارناپذیراست که با کمک هنر می توان اقتصاد را مقاوم نمود و در این بین توسعه متوازن و همه جانبه استان است که توسعه شهرستان ها را تضمین می کند وامید به آینده که موتور محرکه جامعه است باعث ایجاد انگیزه و کار و تولید و رونق اقتصاد می گردد.
نماینده مردم درمجلس در ادامه سخنان خود به ذکر پاره ای از خصوصیات بارز مردم شهرستان زرند پرداخته و گفت: دراین شهرستان مردم توانسته اند کویر را با حفر قنوات به تسخیر خود درآورند.
130در قسمتی دیگر از این گفتگو حبیب ا… خنجری فرماندار زرند بیان داشت: رهبر کبیر انقلاب احیاگر قرن بودند که آزادی را برای این سرزمین به ارمغان آورده و در بین مردم متدین و هنر، آشتی برقرار کرد. در دوران او بود که به عنوان یک فقیه و مرجع عالیقدر حلیّت هنر موسیقی با سرودهای انقلابی و میهنی فراهم شد و هم چنین زمینه ساز نقش آفرینی زنان در عرصه هنر گردید.
وی ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به مهمانان حاضر در جلسه توضیحاتی در خصوص خدمات جمهوری اسلامی در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان زرند در ابعاد مختلف ارائه داده و افزود: با انسجام و همدلی که در شهرستان زرند و دربین مردم و مسئولین وجود دارد بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده، از جمله اینکه در گذشته اقتصاد شهرستان زرند صرفاً بر مبنای کشاورزی و دامداری بوده است اما در سالهای اخیر و به همت دکتر امیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی چهره این شهرستان تغییر کرده و اقتصاد شهرستان ضمن توسعه کشاورزی و دامداری در زمینه صنعت نیز رشد چشمگیری داشته است ودر این میان نقش اهالی فرهنگ و هنر و متولیان فرهنگ در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که محور عملیاتی و برنامه ریزی سال ۹۵ می باشد بسیار مهم است. بدین معنی که از ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی و تفکر داخلی استفاده شود تا به تولیدات داخلی متکی باشیم.
فرماندار زرند اظهار داشت: تنها شهرستانی که دبیرخانه دائمی مثلث توسعه درآن ایجاد شد وبه همت احمد رشیدی این امر صورت گرفت، شهرستان زرند بود.
خنجری افزود: شما بزرگواران که متولیان امر فرهنگ و هنر می باشید با تقویت اقتصاد و فرهنگ و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و همراهی و همکاری با مسئولین می توانید نقش خود را به خوبی ایفا نمایید که یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی جلوگیری از هدررفت آب می باشد و امیدواریم بتوانیم با همدلی و همت مردم و مسئولین فرهنگ مصرف صحیح آب را در جامعه ترویج نماییم.
وی خاطرنشان ساخت: درحوزه فرهنگ وهنر بخش خصوصی باید فعال شود و توان و ظرفیت خود را به حدی برساند که کلیه امور مربوط به فرهنگ و هنر را به آسودگی بتوان واگذار کرد.
132
در این جلسه محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان سازی فرهنگی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : این به معنای این می‌باشد که ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به یک فکر رایج در جامعه تبدیل کنیم و در این راستا پروژه ای را تحت عنوان تالار گفتگو تعریف کردیم که اولین تالار گفتگو در شهرستان زرند با حضور روسای ادارات استان و مسئولین اجرایی و فرهنگی این شهرستان برگزار شد .
وی افزود: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و گفتمان سازی تصمیم بر این شد که مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستانهای خود موضوع را به طور جدی در راستای محقق شدن فرامین مقام معظم رهبری پیگیری کنند .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به نزدیک شده هفته دولت بر ضرورت انعکاس اخبار مناسب و به موقع اقدامات دولت و حوزه فرهنگ و هنر به مردم تاکید کرد.
132
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند هم ضمن خیر مقدم به حضار در خصوص اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مطالبی بیان داشت و افزود : مسئولین فرهنگی در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نقش ارزنده و بسزایی دارند که در این راستا می‌توانیم روش‌های مرتبط با فرهنگ اقتصاد مقاومتی را  با دادن ایده به هنرمندان، در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گامهای ارزشمندی برداشته شود .
بازدید از تعدادی مراکز صنعتی و فرهنگی شهرستان زرند از دیگر برنامه ها بود.
134 133
انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها