• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 14:37
  • کد خبر : 18866
  • چاپ خبر

تصمیم نهایی کمیسیون انرژی برای حفظ کارت سوخت

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نظر کمیسیون متبوعش درباره کارت سوخت گفت: برای مدیریت سوخت و جلوگیری از رانت و فساد کارت سوخت برای سوخت تک نرخی حفظ شود. به گزارش زرندنیوز ، حسین امیری خامکانی درباره نظر کارشناسی کمیسیون متبوعش در زمینه حفظ یا حذف کارت سوخت گفت: در کمیسیون انرژی با

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نظر کمیسیون متبوعش درباره کارت سوخت گفت: برای مدیریت سوخت و جلوگیری از رانت و فساد کارت سوخت برای سوخت تک نرخی حفظ شود.

به گزارش زرندنیوز ، حسین امیری خامکانی درباره نظر کارشناسی کمیسیون متبوعش در زمینه حفظ یا حذف کارت سوخت گفت: در کمیسیون انرژی با توجه به تبادل نظر و بررسی صورت گرفته تصمیم بر حفظ کارت شد و این نظر کارشناسی به هیات رییسه داده شد تا در صورت بررسی در مجلس اعلام شود.

وی در ادامه گفت: در جلسه کمیسیون پس از بررسی درباره کارآمدی یا ناکارآمدی کارت سوخت رای گیری صورت گرفت و طی آن نظر کمیسیون بر حفظ کارت سوخت است.

امیری با بیان اینکه من موافق حفظ کارت سوخت هستم، تصریح کرد: با حفظ کارت سوخت می توان سوخت را مدیریت کرد. به هر حال ما کشوری هستیم که در حال سیاستگذاری و مدیریت انرژی هستیم و در حوزه برق، آب،نفت و گاز و سایر فراورده ها باید تصمیمات منطقی اتخاذ کنیم.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:  حال که زیرساختی فراهم است شاید بد نباشد با همکاری مردم این روند را ادامه دهیم. درست است که بنزین در حال حاضر تک نرخی است و استفاده از کارت سوخت به شکل سابق جایگاهی ندارد و سهمیه بندی نیست اما در صورت همراهی مردم و مسئولان دیتا سنتر خوبی خواهد بود.

به گزارش زرندنیوز نماینده مردم زرند و کوهبنان  در ادامه افزود: این کارتها اطلاعات خوبی درباره مصرف سوخت در مناطق مختلف کشور و حتی کمترین مناطق مصرف کننده و بیشترین مناطق مصرف کننده را در اختیار ما می گذارد. خودروها هم به همین طریق قابل بررسی است و ما می توانیم میزان مصرف سوخت در خودروهای مختلف را مشخص کنیم.

وی در پایان درباره تک نرخی یا چند نرخی بودن بنزین گفت:  تک نرخی بودن بنزین امکان فساد را کمتر می کند و تبعات کمتری دارد. طبیعتا چند نرخی بودن در کالاها از جمله کالاهای اساسی عاملی برای رانت و فساد است پس بهتر است حفظ کارت سوخت با وجود تک نرخی بودن انجام گیرد.

انتهای پیام/انرژی امروز

لینک کوتاه

برچسب ها