• تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 11:29
  • کد خبر : 26067
  • چاپ خبر

نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند

نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند موید پیشرفت های بسیار چشمگیر است که با نیت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افتخار مردم فهیم و انقلابی صورت گرفته است.  آب آشامیدنی قبل  از انقلاب ۴ شبکه آب رسانی در قالب ۳۵ روستا وجود

نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند

نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند موید پیشرفت های بسیار چشمگیر است که با نیت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افتخار مردم فهیم و انقلابی صورت گرفته است.

 آب آشامیدنی

قبل  از انقلاب ۴ شبکه آب رسانی در قالب ۳۵ روستا وجود داشت و هم اکنون بیش از ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب سالم بهره مند هستند.

 مخابرات

 قبل از انقلاب تنها یک مرکز مخابراتی مغناطیسی ۵۰۰ شماره ای وجود داشت در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از تلفن و اینترنت بهره مند هستند.

 ورزش

هیچ مکان ورزشی مناسبی وجود نداشت و هم اکنون ۱۰ سالن ورزشی و ۵ زمین ورزشی استاندارد وجود دارد.

 آموزش و پرورش

قبل از انقلاب ۳ مدرسه راهنمایی و دبیرستان وجود داشت درحال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار دارای مدرسه ابتدایی و در تمم مراکز دهستان ها مدرسه راهنمایی وجود دارد.

 راه های ارتباطی

قبل از انقلاب فقط جاده ارتباطی زرند- کرمان از نوع درجه ۳ بود که هم اکنون ۶۲۲ کیلومتر محور ارتباطی اصلی زرند- راور، زرند- رفسنجان ،زرند- کرمان، زرند- کوهبنان، زرند- بافق احداث شده است و بیش از ۸۰ درصد روستاها بالای ۲۰ خانوار هم از راه آسفالته بهره مند هستند.

 کشاورزی

قبل از انقلاب ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بوده و در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و کشاورزی قرار گرفته است .

 صنعت

قبل از انقلاب ۲ مرکز صنعتی کارخانه زغالشویی و نیروگاه حرارتی وجود داشت در حال حاضر ۵۸ کارخانه صنعتی فعال وجود دارد.

سواد آموزی

قبل از انقلاب ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان با سواد بودند در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان با سواد هستند.

 بهداشت

قبل از انقلاب ۲ مرکز بهداشتی درمانی وجود داشته، در حال حاضر در کلیه دهستان ها مرکز خدمات بهداشتی درمانی و در تمامی روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت خانه بهداشت وجود دارد.

 برق رسانی

قبل از انقلاب ۱۹ روستا برق دار بوده که در حال حاضر تمامی روستاها بالای ۵ خانوار از نعمت برق بهرمند هستند.

 مرکز آموزش عالی

قبل از انقلاب هیچ مرکز دانشگاهی وجود نداشت در حال حاضر ۵ دانشگاه با بیش از ۵۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیلند.

 گاز رسانی

بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان در قالب ۴ شهر و ۱۰۱ روستا از این نعمت بهره مند هستند.

معدن

قبل از انقلاب بجز معادن زغالسنگ هیچ معدن دیگری فعال نبود اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۶ معدن سنگ آهن به بهره برداری رسیده که مهم ترین آن مجتمع سنگ آهن جلال آباد است که یکی از ذخایر عظیم سنگ آهن کشور محسوب می شود و تاکنون ۱۵۳ میلیون تن استخراج شده است.

افق آینده شهرستان

بهره برداری از نیروگاه های ۵۰۰ مگا واتی سیکل ترکیبی در حال احداث

با بهره برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در نیمه اول سال آینده و تولید چرخه فولاد ، شهرستان زرند به قطب صنعتی تبدیل می شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: علی نجف پور

لینک کوتاه

برچسب ها