• تاریخ انتشار : جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 9:57
  • کد خبر : 27450
  • چاپ خبر

نشست بررسی مسائل شهرستان زرند در استانداری کرمان برگزار شد

نشست بررسی مسائل شهرستان زرند در استانداری کرمان برگزار شد به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، در نشست بررسی مسائل شهرستان زرند، ابتدا خنجری به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه آب شهری و روستایی، توسعه شبکه برق ، تجهیزات آب روستایی، تسهیلات مربوط به زلزله، ساخت و سازهای جدید، خسارت ناشی از سیل

نشست بررسی مسائل شهرستان زرند در استانداری کرمان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، در نشست بررسی مسائل شهرستان زرند، ابتدا خنجری به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه آب شهری و روستایی، توسعه شبکه برق ، تجهیزات آب روستایی، تسهیلات مربوط به زلزله، ساخت و سازهای جدید، خسارت ناشی از سیل و… پرداخت.

خنجری از استاندار خواست تا ضمن دستور در خصوص پیگیری اعطای ۳ هزار واحد فاز دوم بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله سال ۱۳۹۵ ، پیرامون عدم پرداخت کامل تسهیلات فاز یک به متقاضیان دستور پیگیری لازم صادر گردد.

وی یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان را در اجرای شبکه های برق و آب در اراضی که فاقد شبکه های مذکور هستند دانست و خواستار رسیدگی در این خصوص شد.

دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان در نشست بررسی مسائل شهرستان زرند گفت: در مناطق شهری شهرستان‌های زرند و کوهبنان که شهرداری زیرسازی معابر را انجام داده است، توسعه شبکه‌های آب و برق از سوی آب و فاضلاب و توزیع برق اجرا شود.

وی افزود: منابع طبیعی اراضی و املاک روستاهای دارای طرح هادی را که از قدیم در تصرف بودند و سپس ملی اعلام شدند، به بنیاد مسکن واگذار می‌کند تا در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

دکتر فدائی خاطرنشان کرد: توسعه روستاهایی که روی زون آب قرار دارند مشروط به اجرای سیستم فاضلاب، بلامانع است.

استاندار کرمان همچنین درباره خسارت وارده به روستاهای شعبجره و جلال‌آباد زرند در سیل اخیر گفت: خسارت سیل در بخش های کشاورزی، مسکونی و زیربنایی بوده که دستورالعمل پرداخت خسارت در بخش کشاورزی ابلاغ شده است و طبق آن عمل می‌شود.

وی افزود: به محض دریافت ابلاغ، خسارت وارده به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی نیز  پرداخت می شود.

دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سیل در روستاهای شعبجره و جلال‌آباد، تصریح کرد: مردم این روستاها نگران وقوع سیل در سال‌ آینده هستند و درخواست آنها اجرای برنامه‌های آبخیزداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: برآورد خسارت‌های ناشی از سیل را تهیه کردیم و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود تا بعد از ابلاغ، در اختیار خسارت‌دیدگان قرار گیرد.

دکتر سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، افزود: در شورای معادن استان اجرای پروژه‌هایی از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان مصوب شد که احداث سیل‌بندها از جمله در منطقه جلال‌آباد زرند در آن دیده شده است.

در ادامه جلسه تعدادی از فعالین بخش خصوصی در حوزه صنایع، معادن و کشاورزی به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها